Juhatuse esimehe pöördumine

2014. aastal suutsime taas parandada kord juba väga kõrgel tasemel teenuseid, mida pakume oma klientidele. Pole kahtlustki, et meie kvaliteet ja tootmistulemused on parimad Baltikumis. Uhkusega saan öelda, et enamikus valdkondadest oleme suutnud tegevusnäitajaid veelgi parandada. Seda tänu meie töötajate ja meeskondade jõupingutustele, mille tulemusel on pakutud suurepärasel tasemel vee- ja reoveeteenust.

Tootmistulemused – kõigi aegade parim veekvaliteet

Meie kohustus on täita või ületada Tallinna linnaga 2001. aastal sõlmitud lepingus sätestatud teenustasemeid. See Teenusleping nõuab meilt, et tagaksime vastavuse rohkem kui 90 erineva teenustaseme osas ning pakuksime oma klientidele seeläbi parimat võimalikku teenust.

Väga uhked oleme oma veekvaliteedi üle. Kui 2013. aastal vastas 99,7% kõigist võetud veeproovidest Euroopa Liidu standarditele, siis 2014. aastal see tulemus paranes veelgi, ning koguni 99,8% proovidest oli kõikidele nõuetele vastav. Konteksti panduna tähendab see, et 2 496-st aasta jooksul kliendi kraanist võetud proovist vaid 5 ei vastanud kehtestatud kvaliteedinõuetele.

Meie kliendid oskavad kvaliteetset toodet ja teenust hinnata. 2014. aastal läbi viidud kliendirahulolu-uuringus osalenutest vastas 83%, et joob regulaarselt kraanivett. 2011. aastal vastas nii vaid 48% osalenutest. Tänu toote kõrgele kvaliteedile ja kommunikatsioonile usaldab aina enam kliente meie poolt pakutavat teenust.

Suurepärane klienditeenindus – teenindusnäitajatelt Euroopa parimate kommunaalettevõtete seas

Sel aastal saavutasime TRI*M indeksiga mõõdetavaks kliendirahuolu näitajaks 85. Rahuolu meie tegevusega on Euroopa keskmisest märkimisväärselt kõrgem, kuuludes juba aastaid Euroopa kommunaalsektori esimese 10% hulka. See on suurepärane tulemus, mis annab tunnistust tublist tööst, mida oleme teinud kõigi oma teenuse aspektide parandamiseks.
Lisaks vee- ja heitveekvaliteedi parandamisele tegeleme jätkuvalt ka selle nimel, et ennetavate tegevuste kaudu võrkude töös vähendada võimalikke ujutusi ja reostusriske klientide jaoks. Nii näiteks on aasta-aastalt vähenenud lekete tase. Piltlikult öeldes tähendab pidev lekete taseme vähendamine seda, et 10 aasta taguse ajaga võrreldes hoiame me täna päevas kokku ligi 13 000 m3 puhastatud joogivett. 2013. aastaga kõrvutades oli 2014. aastal kokkuhoid 200 000 m3, mis on tallinlaste poolt keskmiselt kolme päeva jooksul tarbitava vee hulk. 2014. aastal oli lekete tase 16,14%, võrreldes 2013. aasta tulemusega 16,98%.

Tänu ennetavale survepesule on kanalisatsiooniummistuste ja sademevee ärajuhtimise probleemidega seotud kliendikontaktide arv kahanenud rohkem kui 24% võrra.

Meie töötajad ja meeskonnad

Iga ettevõtte edu saladus peitub tema töötajates. Meie meeskonnad on töötanud tublisti ja targalt selle nimel, et pakkuda klientidele kõige kõrgemal tasemel teenust. Soovin siinkohal tänada kõiki meie töötajaid aasta jooksul üles näidatud pühendumuse ja paindlikkuse eest.
Pühendunud, võimekas ja motiveeritud töötajaskond on meie eesmärkide elluviimisel kesksel kohal ning seetõttu keskendume jätkuvalt töötajate arendamisele ja pühendumisele. Püüame oma töötajatele ja meeskondadele alati arenemisvõimalusi pakkuda..
Töötame jätkuvalt ka selles suunas, et tõsta ettevõtte tööohutuskultuuri. Töötajate ohutus ja heaolu on kõige olulisemad, ning me usume, et nii igal töötajal eraldi kui kõigil üheskoos on ettevõtte ohutu töökeskkonna hoidmises oma osa täita. 2014. aastal kandsid meie tööohutuse ja -tervishoiu tulemused uhkelt välja võrdluse oma klassi parimatega. Me ei kaota valvsust ning püüdleme sama suurepäraste tulemusteni ka tulevikus.

Vastutustundlik ettevõte

Anname endale aru, et pakkudes kõikidele nõuetele vastavat teenust, ei mõjuta me mitte ainult Tallinna ja selle naabervaldade elanike elukvaliteeti, vaid ka Läänemere ning selle ümbruse elukeskkonda laiemalt. See tähendab, et võtame juhtimispraktikates arvesse oma tegevuse mõju ümbritsevale keskkonnale ja samuti erinevate sidusrühmade huve. Vastutus kõigi sidusrühmade, sealhulgas ka keskkonna ees on peamine ajend ettevõttesiseseks jätkuvaks parendustööks. Oleme Eesti Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi üks algatajaliikmeid. Meie vastutustundlikku toimimist ja tegevusi on tunnustatud mitmel aastal. 2014. aastal saime teise koha vastutustundliku ettevõtluse auhindade jagamisel oma ühiskondlike, keskkonna-alaste ja töökoha-praktikate, aga ka ärieetika eest.

Meie eesmärk ei ole ainult sidusrühmade huvidega arvestamine. Selle kõrval soovime oma ettevõtet õigesti juhtida, nõnda et meie tegevus vastaks ettevõtte juhtimise kõrgeimatele standarditele. 2014. aastal pärjati meid juba teist aastat järjest Nasdaq Balti „Balti riikide parimate investorsuhetega ettevõtteks“. Lisaks pälvisime eriauhinna „Atraktiivseim ettevõte Nasdaq Balti börsidel“. Sooviksin siinkohal tänada Nasdaq Balti Tallinna börsi ja pankade analüütikuid, kes on meiega koostööd tehes aidanud muuta meie suhteid investeerimiskogukonnaga veelgi paremaks.

Endiselt atraktiivsed aktsionäride heaks

Usume, et head tootmis- ja finantstulemused teevad meist nii praeguste kui tulevaste aktsionäride jaoks jätkuvalt atraktiivse ettevõtte, millesse investeerida. Teeme jätkuvalt tõsiseid jõupingutusi käimasolevas kohtuvaidluses, et tagada erastamislepingu austamine. Selle kõrval investeerime endiselt töötajatesse ja süsteemidesse, et tagada hea positsioon tegevuspiirkonna laiendamiseks, juhul kui selleks peaks võimalus tekkima.

2014. majandusaastal kasvas ettevõtte kogutulu eelmise aastaga võrreldes 0,3% võrra, s.o 53,2 miljoni euroni, seda peamiselt tänu kasvanud vee- ja kanalisatsiooniteenuste müügile. Samas tulu aktsia kohta kahanes aastaga 10% ehk 0,90 euroni aktsia kohta, mis oli põhiliselt seotud SWAP-lepingute õiglase väärtuse mitterahalise ümberhindamisega.

2014. aasta juunis maksime dividende 0,90 senti aktsia kohta, st 3,4% rohkem kui eelmisel aastal. See on kooskõlas meie dividendipoliitikaga, mille kohaselt dividendimakse peab iga-aastaselt kasvama vähemalt THI võrra.

Väljavaade

Arvestades aeglast edasiminekut käimasolevates kohtuvaidlustes ning regulatiivse praktika läbipaistmatust, on ettevõtte väljavaated endiselt väga ebakindlad. Kuna Eesti ametivõimudel puudub huvi sisulise arutelu alustamiseks erastamislepingute teemal, seisab ettevõte silmitsi pikaajalise kohtuprotsessiga, mille kestus ei olene ettevõttest. Mainitud käimasolev kohtuvaidlus ja ebastabiilne regulatiivne keskkond piiravad oluliselt meie kasvuvõimalusi.

Lisaks kohalikule kohtuvaidlusele alustasid AS Tallinna Vesi ja selle aktsionär United Utilities (Tallinn) B.V. 2014. aasta oktoobris arbitraažimenetlust Eesti Vabariigi vastu seoses Hollandi Kuningriigi ja Eesti Vabariigi vahel sõlmitud investeeringute soodustamise ja vastastikuse kaitse lepingu (edaspidi Leping) rikkumisega. Kuivõrd tariifivaidlus on kestnud pikka aega ilma tulemusteta, siis on rahvusvaheline arbitraažikohus üks lisavõimalus vaidlust lahendada.

Jätkuva tariifivaidluse tõttu keskendume 2015. aastal tootmistulemuste parandamisele ning efektiivsusele meie põhiteeninduspiirkonnas Tallinnas. Anname endast parima, et säilitada positsioon Baltikumi edukaima vee- ja kanalisatsiooniteenuseid pakkuva ettevõttena.

Oleme väga tänulikud, et lisaks meie enda ekspertidele on meil võimalik kasutada tehnilist tuge ja oskusteavet, mida pakub üks meie põhiaktsionäre United Utilities, kes on ühtlasi Suurbritannia juhtivaid vee- ja kanalisatsiooniettevõtteid. Lõpetuseks sooviksin tänada oma kolleege AS-is Tallinna Vesi, OÜ-s Watercom ja United Utilities ning kõiki meie tarnijaid ja koostööpartnereid nende teadmiste, energia ja toetuse eest meie klientide teenindamisel läinud aastal. Teie kõigi jõupingutused on taaskord taganud esmaklassilised teenus- ja tootmistulemused. Loodan, et eelseisval aastal oleme sama edukad.